پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۹:۲۲:۱۴

معاون امور بندری سازمان بنادر:
بازگشت کشتیرانی مرسک به بنادر ایران را به فال نیک می‎گیریم

باشگاه خبری فراساحل: معاون امور بندری سازمان بنادر با مطلوب خواندن حضور مجدد مرسک در بنادر ایران در پسابرجام گفت: به طور کلی حضور این شرکت در بنادر ایران را یک علامت مثبت و مورد پذیرش ما است. عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره بازگشت کشتیرانی مرسک به بنادر ایران گفت: مرسک بزرگترین خط کشتیرانی دنیا است و قبل از تحریم‌ها هم در ایران فعال بوده است، علاوه براین مرسک سال‌ها سهم قابل توجهی در حوزه کانتینری در بنادر ما داشت. به گزارش باشگاه خبری فراساحل، جلیل اسلامی با مطلوب خواندن حضور مجدد مرسک در بنادر ایران در پسابرجام گفت: به طور کلی حضور این شرکت در بنادر ایران را یک علامت مثبت و مورد پذیرش ما است، با وجود این، موضوع اصلی و مطلوب‎تر تردد مستقیم و اصطلاحا "لاینری" این کشتیرانی است.

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۵ خط کشتیرانی معتبر بین‌المللی در بنادر هستند فعال هستند اما موضوعی که برای ما مهم است حضور کشتی‌های بزرگ و خطوط لاینری این شرکت‌ها در بنادر ایران ، خصوصاً در بندر شهید رجایی است. اسلامی با بیان اینکه شروع مجدد فعالیت مرسک در بنادر ایران را به فال نیک می‌گیریم، گفت: انتظار داریم در دوره منطقی پذیرش کشتی‌های این خط به صورت لاینر را در بنادر ایران داشته باشیم. عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی  با بیان اینکه امروز ۱۵ خط کشتیرانی در بنادر ما فعال هستند گفت: به غیر از کشتیرانی ایران که سهم قابل توجهی در تجارت بنادر ما دارد بقیه خطوط کشتیرانی هرکدام سهم مشخصی برای شرایط و میزان بازاریابی دارند. اسلامی افرود: ما براساس ساختار تجاری کشور، مبدا و مقصد کالاها و میزان علاقه‎مندی و حضور شرکت‌ها در بنادر ایران امروز تنوعی از سرویس‌های دریایی را داریم.

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادرو دریانوردی بیان کرد: برای تجار و صاحبان کالاهای ایرانی اولویت، داشتن تنوعی از خطوط کشتیرانی در مبدا و مقصد مختلف است،بنابراین حضور یا عدم حضور یک شرکت تاثیر قابل توجهی بر شرایط کاری بنادر ما ایجاد نمی‌کند. اسلامی اظهارداشت:هر خط کشتیرانی برای حضور در بنادر سه مرحله را طی می‌کند، ابتدا کانتینر می‌فرستد سپس بتدریج ساز و کار مشتری و نمایندگی خود را فعال می‌کند و خطوط فیدری (غیر مستقیم) فعال می‌شود و پس از آن اگر حجم کانتینر به قدری بود که ارسال کانتینر برای آنها مقرون به صرفه باشد شروع به راه‌اندازی خطوط لاینری می‌کند.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اگر شرکتی اعلام کند براساس دوره زمانی خاص حجم مشخصی از کالاها را به کشور می‌آورد مشمول تخفیفات تعرفه‌ای کشتیرانی می‌شود. اسلامی افزود: هرچه کشتی بزرگتر باشد شرایط ما برای ارائه خدمات بیشتر و بزرگتر مناسب‌تر است. وی افزود: هر خط کشتیرانی برای ورود به بنادر پس از رسیدن به شرایط استاندارد و لازم و فعال شدن تخلیه و بارگیری و رسیدن به ارقام مد نظر نسبت به انعقاد قرارداد اقدام می‌کند.



  کد خبر : 2600
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :